مرجع کرک نرم افزارهای تخصصی

لایسنس و کرک نرم افزارهای تخصصی و فوق تخصصی، امنیتی، تحریمی

مرجع کرک نرم افزارهای تخصصی

لایسنس و کرک نرم افزارهای تخصصی و فوق تخصصی، امنیتی، تحریمی

تیم نرم افزاری کرک 2020 در راستای حذف تحریم های ناجوانمردانه علیه دانشجویان ایرانی تصمیم به ارائه لایسنس نرم افزار های تخصصی روز دنیا کرده است. از اینکه ما را همراهی می کنید به خود می بالیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


تجزیه و تحلیل داده های کیفی چیست؟

داده های کیفی شامل کلمات، مشاهدات، تصاویر و سمبل ها هستند. آنالیز داده کیفی به پروسه ها و فرآیندهایی اطلاق می شوند که برای آنالیز داده ها و فراهم آوردن توضیحاتی درباره آنها، درک مطالب یا تفسیر مطالب استفاده می شوند. آنالیز داده کیفی عموما همزمان با گرداوری داده ها انجام می گیرد. بنابراین، مفاهیم و درک مطالب اغلب به آرامی و به روشی غیر خطی در راستای پیشرفت پروژه، توسعه می یابد.  در زیر به پنج مرحله کلیدی در آنالیز داده های کیفی اشاره می کنیم.

1.       مرحله اول آشنایی با داده ها است. محققان در ابتدا نیاز به خواندن و دوباره خوانی داده ها، نوشتن موارد موثر، جستجوی معانی و تعیین قسمت های با اهمیت داده دارند.

 

2.       مرحله دوم تمرکز بر آنالیز داده ها است. در این مرحله محققان سوالات کلیدی را که می خواهند در طول آنالیز پاسخ بدهند مشخص می کنند. یکی از رویکردها، متمرکز کردن آنالیز بر پاسخ های یک سوال یا یک موضوع مشخص در یک دوره زمانی یا رویداد است. یکی دیگر از روش های تمرکز بر آنالیز،  بررسی داده ها است که منحصرا به یک مورد یا یک گروه خاص مرتبط هستند.

 

3.       مرحله سوم دسته بندی داده ها و ایجاد یک چهارچوب است که از آن به کدینگ و فهرست بندی داده ها تعبیر می شود. محقق با شناسایی تم ها و الگوها کار را آغاز می کند که شامل ایده ها، مفاهیم، وضعیت ها، تعاملات، عبارات و غیره هستند. سپس یک کد به قسمت های مشخص داده اختصاص داده می شود و آنها را علامت گذاری می کند به این ترتیب سازمان دادن و بازیابی آنها آسان تر می شود. کدگزاری، چهارچوبی را برای سازمان دهی، علامت گذاری و تعریف داده فراهم می کند. چهارچوب می تواند توضیحی باشد و به وسیله سوالات تحقیق هدایت شود و یا می تواند اکتشافی باشد که در آن آنالیز توسط داده های گردآوری شده هدایت می شود.

 

4.       مرحله چهارم شناسایی الگوها و برقرار کردن ارتباط بین آنها است. اکنون محقق باید تم ها را شناسایی کند، ارتباط با معنا بین پاسخ های دریافت شده را جستجو کند، ارتباط بین تم ها و دسته های داده را شناسایی کند و توضیحاتی را از داده استخراج کند. نرم افزار تجزیه تحلیل داده کیفی در سازمان دهی داده ها، اختصاص دادن کدها و جستجوی ارتباطات بسیار موثر است.

 

5. مرحله پنجم تفسیر داده و توضیح یافته ها است. بعد از اینکه تم ها، الگوها، ارتباطات و رابطه ها شناسایی شدند، در این مرحله محقق باید معانی و مفاهیم را به داده ها الصاق کند. توسعه لیستی از ایده های کلیدی، تولید دیاگرام ها یا استفاده از مدل هایی برای توضیح نتایج در این مرحله بسیار کارآمد است.

انجام مراحل مختلف تجزیه تحلیل داده های کیفی بدون نرم افزار کار نفس گیر و زمان بری است اما در صورت استفاده از نرم افزار های تجزیه تحلیل مانند مکس کیو دی ای (MAXQDA) به طور چشمگیری سرعت و دقت کار افزایش می یابد در عین اینکه این نرم افزار کیفیت بالایی را ارائه می دهد.

نرم افزار MAXQDA مناسب برای دانشجویان، اساتید دانشگاه ها و محققان است و نرم افزاری بسیار کارآمد در زمینه تجزیه و تحلیل داده های کیفی است.

دانلود نرم افزار http://bit.ly/2sue8X0     MAXQDA

  • ۹۷/۱۲/۰۵
  • Eilya Irani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی